Kaj je masaža?

 

KAJ JE MASAŽA?

Masaža je manipulacija mehkih tkiv , kot je fascija, mišice ipd. Sama masaža lahko pomaga pri lajšanju oz. zmanjšanju bolečine, napetosti in izboljšuje krvni obtok. Masaža poveča sproščenost oz. relaksacijo masiranca ter tako blagodejno vpliva na njegov um.. Masažni terapevt izvaja tehnike oz pritisk z rokami, lahko si pomaga tudi s podlaktjo, komolcema, pri nekaterih masažah pa so vključena tudi stopala ter razni masažnimi pripomočki. Poznamo preko  200 masaž oziroma masažnih tehnik, nekatere so nežne, spet druge zelo hitre in intenzivne.

 

KLASIČNA OZ. ŠVEDSKA IN SPROSTITVENA MASAŽA

Na primer, klasično ali švedsko masažo, še bolj pa sprostitveno masažo, se lahko izvaja zelo nežno in sicer z namenom povečanja relaksacije, izboljšanja krvnega obtoka, sprostitve mišic oz. tonusa  in napetosti. Masažni terapevt lahko uporablja različne tehnike kot so gladenje, gnetenje, vtiranje, udarjanje in tresenje –  vse z namenom, da doseže zgoraj naštete učinke. Tehnike se izvajajo v smeri krvnega obtoka proti srcu, prav tako pa so lahko v samo masažo vključeni nežni premiki udov in sklepov.

MASAŽA GLOBOKIH TKIV

Masaža globokih tkiv je bolj intenzivna in aktivna. Masaže te vrste se uporablja, ko hočemo odpraviti dolgotrajne napetosti v fascijah in mišicah, da le te ne bi bile zlepljenje. Tukaj masažni terapevt uporabja počasnejše in globlje tehnike, kjer globoka tkiva dosega s pomočjo prstov, členkov in komolcev, z namenom, da doseže globlje plasti mišič, kot jih lahko dosežemo pri klasični/švedski masaži.

SAMOMASAŽA

Za masažo ne potrebujemo vedno maserja ali druge osebe, lahko si pomagamo tudi sami s samomasažo, ki paše po naporni službi, šoli, ali pa za dober začetek dneva takoj zjutraj. Z lahkoto si lahko sami zmasiramo stopala, roke ali celo vrat in to medtem ko delamo ali pa ko se sproščamo. Za dobro samomasažo moramo biti v udobnih oblačilih, pomaga tudi če smo v udobnem položaju, v sedečem ali v ležečem. Pri tem je smiselno, kot to počnemo v masažnih salonih, uporabiti olje, losjon ali kremo za kožo.

MASAŽA PROŽILNIH »TRIGGER« TOČK

Masaža prožilnih (»trigger«) točk je manj nežna in je na trenutke tudi boleča, zato je za nekatere neprimerna. Maser oziroma masažni terapevt uporablja močan pritisk na zakrčnino, ki nastane  v mišičnih strukturah, in s tem sprosti mišico oz. mišice, tako da niso več napete in utrujene. Pri taki masaži je zelo pomembna komunikacija z maserjem, saj je pomembno da mu poveste, kdaj občutite preveliko nelagodje.

Dotik človeške roke mnogi dojemajo kot zdravilen, v posamezniku pa zbudi tudi občutek varnosti in zaželjenosti.

In zakaj se masiramo?

Ljudje se masiramo, da bi se sprostili oz. odpravili bolečino, kadar je ta prisotna. Pri tem se mišična napetost sprosti in se tako izboljša pretok krvi oz. cirkulacija vseh tekočin v telesu, to pa razbremeni živčne poti in pomaga pri gibanju celotnega telesa.

JE MASAŽA VARNA?

Če se jo izvaja pravilno, se masažo šteje za varno. Kljub temu se posvetujte s svojim zdravnikom, preden se boste odločili zanjo, v primeru če:

  • Imate odprte rane, odrgnine ali območja šibke, tanke kože.
  • Imate krvni strdek v veni
  • Imate motnje strjevanja krvi , ali pa če jemljete zdravila, za katere bi bilo dobro povprašati zdravnika.
  • Vedno se posvetujte s svojim zdravnikom, če se poslužujete alternativne terapije, ali če razmišljate o združevanju terapij z vašim konvencionalnim zdravljenjem. Zavedati se morate, da mogoče ni najbolj varno, da se odrečete svojemu konvencionalnemu zdravljenju in se zanašate le na alternativno terapijo, v tem primeru masažo.

NPK maser – Nacionalna poklicna kvalifikacija maser

Nacionalna poklicna kvalifikacija maser zagotavlja, da ima maser določeno raven usposobljenosti in znanja ter da uporablja dolečene smernice, ki so značilne za to prakso. Zavedati se moramo, da so masaže dokaj drage in pogosto zahtevajo več tretmajev za čim boljši učinek, zato je smiselno, da se prepustite izkušenim rokam.